امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

تفریحات و سرگرمیکیشماجراجویی

خانه مردم شناسی بومیان کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با سنت و فرهنگ بومیان کیش

برای آشنایی با فرهنگ و سنت بومیان کیش تماشای این خانه ی مردم شناسی را از دست ندهید. نمادی از اصالت مهمان نوازی مردمان کیش است. در قدیمی ترین محله کیش یعنی سفین قدیم قرار دارد و دارای ۲ حیاط و ۱۵ اتاق است.

این خانه ی قدیمی در کیش از سه نسل قبل از حاج عبدالله شاهین به او ارث رسیده و جایگاه ویژه ای برای ساکنان بومی و قدیمی روستای تاریخی سفین دارد زیرا اکثر افراد در این خانه به سوادآموزی و یادگیری قرآن کریم پرداختند.
در این خانه با سبک زندگی بومی ، ابزار و وسایل مورد استفاده ی آنان در صیادی و پخت و پز و..، و شیوه ی کار و کسب درآمد بومیان کیش آشنا خواهید شد.


معماری خانه مردم شناسی جزیره ی کیش

سبک معماری آن کاملا به سبک بومی است و نشان دهنده ی بخشی از فرهنگ تاریخی کیش می باشد. مساحت آن 1200 متر مربع است و قدمت آن به حدود 200 سال پیش، باز می گردد.
مصالح به کار رفته در آن کاملا بومی بوده و شامل سنگ های مرجانی و ملات گل سفید یا ملات ساروج است.


اتاق ها و حیاط های خانه مردم شناسی کیش

شامل 15 اتاق و حیاط های مجلسی و خانوادگی است.
15 اتاق خانه شامل اتاق های تابستانی ، زمستانی ، آشپزخانه ، اتاق مهمان مردان ، مهمان زنان ، اتاق خواب ، مکتب خانه ، انبار خرما ، حجله ی عروس و داماد و …می باشد.
حیاط خانوادگی مخصوص زنان و دختران خانه بوده و مردان غریبه اجازه ی ورود به آن را نداشتند.و حیاط مجلسی محل رفت و آمد مهمانان بوده است و در آن ایوان و اتاقی برای پذیرایی از آنان وجود داشته.
در این خانه اتاقی مخصوص عروس و داماد هم وجود دارد که تزئین شده است.

خانه مردم شناسی کیش
خانه مردم شناسی

اگر مدت زمان اقامت شما در جزیره ی کیش زیاد است و وقت زیادی برای گردش در این جزیره ی زیبا دارید ، پس از تماشای جاذبه های معروف آن و هم چنین گشت و گذار در مراکز خرید، حتما سری به این خانه ی مردم شناسی بزنید. برای دقایقی هم که شده خود را به حال و هوای بومی و تاریخی کیش بسپارید و از مکان های مدرن و توریستی شده ی آن جدا شوید. در واقع با بازدید از این خانه ی بومی، به سنت های اصیل تر زندگی در این جزیره پی می برید.

در ضمن در این مکان با قهوه ی عربی و شیرینی محلی و خرمای جنوب از شما پذیرایی می شود. اگر مایل باشید می توانید یک عکس یادگاری با لباس محلی نیز در این مکان بگیرید و این جاذبه ی گردشگری زیبا را در خاطراتتان ثبت کنید. این جاذبه ی گردشگری جزیره کیش مانند دیگر جاذبه های آن نیست و کاملا با آنها فرق دارد به همین دلیل تماشای اصالت و فرهنگ بومیان کیش خالی از لطف نیست.

خانه مردم شناسی کیش
خانه مردم شناسی

اطلاعات مجموعه خانه مردم شناسی کیش

آدرسمحله سفین قدیم – 200 متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی – روبروی بندرگاه صیادی
هزینه ورودینفری 25 هزار تومان
ساعات بازدید16 الی 21
تلفن07644432844

موقعیت خانه مردم شناسی بر روی نقشه

پست های مرتبط
کیشمعرفی هتل ها

هتل آبادگران کیش 3 ستاره

تفریحات و سرگرمیکیش

پیست کارتینگ کیش

کیشمعرفی هتل ها

هتل ستاره کیش 2 ستاره

کیشمعرفی هتل ها

هتل آرامیس پلاس کیش 5 ستاره