امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

معرفی ایرلاین ها

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فلای پرشیا، تازه نفس ترین ایرلاین ایران

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا (Fly Persia)، جدید ترین ایرلاین ایرانی است که در سال 1397 پس از ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، فعالیت خود را جهت دریافت گواهینامه عملیات پروازی از سازمان هواپیمای کشوری شروع کرد. پس از دریافت این گواهینامه (AOC) در سال ۱۳۹۷ این شرکت هواپیمایی تأسیس شد. سرانجام، فلای پرشیا فعالیت خود را در سال ۱۳۹۸ به مرکزیت شهر توریستی شیراز آغاز نمود.

اولین پرواز فلای پرشیا در نهم آذر 1398 از فرودگاه شهید دستغیب شیراز به مقصد مشهد مقدس انجام شد. این شرکت هم‌اکنون با ۳ فروند هواپیما در حال فعالیت است. فلای پرشیا صد درصد خصوصی است و هیچ کمک مالی از دولت دریافت نمی‌کند.

فلای پرشیا
فلای پرشیا

شرکت هواپیمایی فلای پرشیا، سومین ایرلاین به مرکزیت شیراز است. رقبای دیگر این شرکت در فرودگاه شهید دستغیب شیراز، شرکت های هواپیمایی آسمان و سپهران هستند. مدیرعامل فلای پرشیا، یونس دقیق کیا، با بیان اینکه فرودگاه شهید دستغیب شیراز سومین فرودگاه کشور از لحاظ جابه جایی مسافر و تعداد پروازهاست، در مصاحبه ای گفته است:

استان فارس به‌واسطه وضعیت جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی بیشترین ورود مسافر خارجی را ثبت کرده است و بنابراین ظرفیت فعالیت 3 شرکت هواپیمایی را دارد. همچنین شیراز، مردمانی بسیار مهمان‌نواز دارد که شایسته بهره‌مندی از بهترین‌ها هستند.


لوگوی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

لوگوی فلای پرشیا

استفاده از رنگ های کلاسیک خاکستری و طلایی و هم چنین طرح ساده ی این لوگو، باعث جذابیت آن شده است. در عین حال، این لوگو یادآور پرواز یا هواپیما در ذهن بیننده نیست و از این نظر نارسا می باشد.


مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی فلای پرشیا

هواپیمایی فلای پرشیا در حال حاضر در طول هفته پروازهای محدودی در برنامه پروازی خود دارد. یکی از اهداف پیش روی این شرکت هواپیمایی، افزودن پروازهای خارجی به برنامه ی پروازی خود می باشد. اما هم اکنون قصد دارد که به صورت تدریجی به افزایش مقاصد پروازی خود بپردازد.

مقاصد داخلی

  • اراک
  • ارومیه
  • اصفهان
  • تهران
  • شیراز
  • قشم
  • کیش
  • مشهد

ناوگان هوایی فلای پرشیا


شرکت فلای پرشیا فعلا با سه فروند هواپیما آغاز به کار کرده است. به گفته ی مدیرعامل این شرکت، این تعداد ناوگان تا سال آینده دو برابر خواهد شد. تا کنون چهارمین هواپیمای این شرکت که یک فروند بوئینگ 757 می باشد، از شرکت هواپیمایی تابان خریداری شده اما غیرفعال است.

عمر ناوگان هوایی فلای پرشیا، از میانگین عمر سایر ناوگان‌های هوایی کشور کمتر است. این شرکت برای پروازهای خود از 3 فروند هواپیمای بوئینگ 737 جوان و حدودا 20 ساله استفاده می کند.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت فلای پرشیا
هواپیمای بوئینگ 737 شرکت فلای پرشیا
پست های مرتبط
معرفی ایرلاین ها

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور

معرفی ایرلاین ها

شرکت هواپیمایی زاگرس

معرفی ایرلاین ها

شرکت هواپیمایی وارش

معرفی ایرلاین ها

شرکت هواپیمایی ساها