امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

دانستنی های سفر

انواع اتاق و سوئیت های اقامتی

انواع اتاق ها و سوئیت ها
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای تجربه ی سفری بی نقص و کاملا مناسب احوالتان، علاوه بر آشنایی با انواع اقامتگاه ها، لازم است که با انواع اتاق ها و سوئیت های اقامتی نیز آشنا شوید. ممکن است سفر شما کاملا کاری و تجاری باشد یا اینکه قصد سفر ماه عسل را داشته باشید. به هرحال برای هر مدل سفری، اتاق مخصوصی در هتل ها وجود دارد. البته انواع این واحدهای اقامتی بسیار زیاد است. ما به همین منظور به معرفی مهم ترین انواع این اتاق ها و سوئیت های اقامتی می پردازیم.

اتاق ها و سوئیت های معمولی

اکثر اتاق های اقامتی را همین اتاق های معمولی1(سینگل)، 2(دبل)، 3 (تریپل) و 4 (کواد) نفره تشکیل می دهند. اتاق هایی که من و شما بارها در آن اقامت داشته ایم. بنابراین همان طور که می دانید، این اتاق ها امکانات معمول موردنیاز یک سفر را در اختیارتان قرار می دهد. البته این امکانات، با توجه به نوع هتل و تعداد ستاره های آن، بسیار متفاوت است. اتاق های معمولی، عموما متراژ بالایی ندارند.

سوئیت های معمولی، بزرگ تر از اتاق ها هستند. معمولا 1 یا 2 اتاق خواب جداگانه دارند. بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی اقامت در همین سوئیت ها می باشد.


سوئیت اقامتی استودیو هتل داریوش کیش

اتاق استودیو

با ورود به اتاق استودیو، در واقع به یک سالن پذیرایی بزرگ قدم می گذارید. در این اتاق،کاناپه هایی با قابلیت تبدیل شدن به تخت وجود دارند. اتاق استودیو می تواند آشپزخانه و حمام نیز داشته باشد. این مدل اتاق را می توانید در هتل داریوش کیش رزرو نمایید.


سوئیت جونیور

سوئیت اقامتی جونیور، یک سوئیت نسبتا کوچک است. در این سوئیت، اتاق خواب و نشیمن به طور کامل و توسط دیوار از هم جدا نشده اند. بلکه یک کمد، قفسه یا پارتیشن، این دو بخش را از هم جدا می نماید.

سوئیت اداری

سوئیت اداری همان طور از اسمش پیداست، مخصوص سفرهای کاری است. معمولا در سفرهای کاری و تجاری، شما در محل اقامت خود نیاز به اینترنت، کامپیوتر، میزاداری، صندلی و … دارید. سوئیت اداری موظف است که تمام این امکانات را برای شما فراهم نماید.

سوئیت اداری
سوئیت اداری

سوئیت مجلل یا امپریال

سوئیت های امپریال، یک سر و گردن از سوئیت های معمولی بهتر هستند. فضای بزرگتر، امکانات بهتر و دکوراسیون زیباتر، همگی از تفاوت های سوئیت مجلل با سوئیت های معمولی است. معمولا از دکوراسیون های سلطنتی برای طراحی این سوئیت ها بهره گرفته می شود.

سوئیت های اقامتی
سوئیت امپریال

سوئیت پرزیدنتال یا رویال

باشکوه ترین سوئیت یا اتاق یک هتل، همین سوئیت پرزیدنتال یا سوئیت رویال است. همانطور که از اسمش هم پیداست، باید سوئیتی درخور اقامت یک رئیس جمهور باشد. بنابراین لوکس ترین مبلمان و وسایل و بیشترین و بهترین امکانات ممکن در این سوئیت وجود دارد. سوئیت پرزیدنتال معمولا متراژ بالایی دارد که حتی می تواند به 350 مترمربع هم برسد. حتی ممکن است در این اتاق یک خدمتکار داشته باشید! به هرحال این سوئیت، بسیار گران است و البته این گرانی به خدمات بی نظیرش می ارزد. اگر علاقه مند به یک اقامت با شکوه هستید، می توانید سری به سوئیت پرزیدنتال دوبلکس هتل درویشی مشهد بزنید.

فیستا سوئیت یا ماه عسل

سوئیت ماه عسل را می توانید در اکثر هتل های مدرن پیدا کنید. این سوئیت مخصوص ماه عسل شما طراحی شده و وظیفه اش ساختن خاطره ای به یادماندنی از سفر زیبای شماست. وسایل، امکانات، دکوراسیون و تزئینات این سوئیت، همگی برای اقامت یک عروس و داماد طراحی شده است.

سوئیت های اقامتی
سوئیت ماه عسل

آپارتمان

واحدهای آپارتمانی را اکثرا هتل آپارتمان ها ارائه می دهند. اما هتل هایی هم هستند که چند واحد آپارتمان برای رزرو دارند. معمولا آپارتمان ها دو خوابه هستند و متراژ بالایی دارند. برای خانواده هایی که فضای کم اتاق های هتل اذیتشان می کند، بسیار مناسب می باشد. یک ویژگی بارز واحدهای اقامتی آپارتمانی، داشتن آشپزخانه است. وجود آشپزخانه شما را از هزینه های اضافی رستوران بی نیاز می کند.

اتاق کانکت

از کاربردی ترین و محبوب ترین اتاق های یک هتل، اتاق های کانکت آن را می توان نام برد. اتاق کانکت در واقع دو اتاق دو نفره ی مجزاست که توسط یک در میانی به هم متصل شده اند. هر دو اتاق به راهروی طبقه ی هتل راه دارند. با اقامت در این اتاق هم امکان داشتن حریم شخصی وجود دارد و هم امکان ارتباط سریع با سایر همسفران. اتاق کانکت بسیار مناسب یک خانواده ی 4 نفری است.

اتاق های اقامتی کانکت
اتاق کانکت

کابانا

کابانا اتاقی است که در همکف یک هتل واقع شده و رو به ساحل، استخر یا چشم اندازی زیبا از دریا باز می شود. مسافرانی که اکثر اوقات خود را در شهرهای ساحلی، کنار دریا می گذرانند یا به فعالیت های آبی علافه مندند، بهتر است یک کابانا رزرو کنند. این اتاق ها معمولا در فصل های گرم بسیار طرفدار دارند. این اتاق ها را می توانید در کابانای هتل ارم کیش رزرو نمایید.

اتاق کابانا هتل شایان کیش
اتاق کابانا هتل شایان کیش

پارلر

اتاق پارلر برای مقاصد تفریحی کاربردی ندارد و بیشتر برای اهداف تجاری و کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این اتاق، امکان خوابیدن وجود ندارد و تنها امکانات نشستن در آن تعبیه شده است.

ارزش خواندن دارد...
شرکت هواپیمایی آتا