امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

دانستنی های سفر

با انواع خدمات پذیرایی هتل ها آشنا شوید

انواع سرویس های غذایی هتل ها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بعد از گرفتن تصمیم قطعی برای رفتن به سفر، اولین قدم رزرو هتل و خرید بلیط است. اما برای رزرو هتلی که کاملا مناسب شما و هم سفرانتان باشد، لازم است اطلاعاتی را در مورد انواع خدمات پذیرایی هتل ها کسب کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام رزرو اتاق، اصطلاحات مختلفی به گوشتان بخورد. اصطلاحاتی که اکثر افراد از معنی آن ها بی خبر هستند. به همین منظور قصد داریم تا شما را با تمامی این اصطلاحات مربوط به خدمات پذیرایی هتل، آشنا کنیم.

Only Room

O.R یا Only Room برای رزرو اتاق تنها به کار می رود. یعنی شما فقط بهای اقامت در یکی از اتاق های هتل را می پردازید. هیچ کدام از وعده های غذایی در Only Room برای شما رایگان نیست. این مدل از سرویس هتل، مناسب افرادی است که تمام طول روز را بیرون از هتل هستند و تمامی وعده های غذایی را بیرون میل می کنند.


خدمات پذیرایی به صورت آشپزخانه مستقل در اتاق

Self Catering

اتاق های self catering را معمولا می توان در هتل آپارتمان ها پیدا کرد. در این اتاق ها، یک آشپزخانه ی کوچک به همراه ملزومات آشپزی ساده در اختیارتان قرار می گیرد. بنابراین هزینه ی خورد و خوراک شما در طول سفر به میزان زیادی کاهش می یابد.


Bed & Breakfast

خدمات پذیرایی BB، معروف ترین و پرکاربرد ترین خدمات هتل ها و به خصوص هتل های ایران است. با رزرو یک اتاق BB، علاوه بر امکان استفاده از اتاق، صبحانه ی هتل نیز برای شما رایگان می شود. این مدل پذیرایی مناسب اکثر مسافران گردشگر است. گردشگران هر شهر یا هر جزیره، معمولا پس از صرف صبحانه، از هتل خارج می شوند و تا پاسی از شب به گشت و گذار و بازدید از مناطق دیدنی شهر می پردازند. هم چنین وعده های ناهار و شام خود را در رستوران های معروف میل می نمایند. بنابراین بهترین گزینه برای این افراد، رزرو یک اتاق با خدمات BB است. هم اکنون اکثر هتل های جزیره ی کیش، تنها خدمات پذیرایی BB را بر روی اتاق های خود ارائه می دهند.

خدمات پذیرایی هتل به صورت BB
خدمات Bed & Breakfast

Half Board

اتاق HB یا Half Board به شما این امکان را می دهد که علاوه بر صبحانه ی رایگان، از یک وعده ی غذایی دیگر نیز به دلخواه خود، استفاده کنید. این وعده ی غذایی می تواند با توجه به نیاز شما، شام یا ناهار باشد. برای مسافران شهرهای زیارتی، این نوع پذیرایی می تواند بسیار مناسب باشد. به این صورت که پس از رفتن به زیارت و یک گشت کوتاه در شهر و خرید سوغاتی، می توانند وعده ی ناهار یا شام را بدون دغدغه در هتل میل نمایند. هم اکنون اکثر هتل های مشهد مقدس، به صورت HB خدمات رسانی می کنند.

Full Board

خدمات پذیرایی FB، تمامی وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام را به شما ارائه می دهد. استفاده از خدمات FB اتاق، مناسب افرادی است که به قصد استراحت سفر کرده اند. هم چنین افرادی که ساعات بسیار کمی را خارج از هتل می گذرانند، بهتر است از FB استفاده کنند.

انواع خدمات پذیرایی هتل ها
خدمات Full Board

All Inclusive

با رزرو یک اتاق All می توانید علاوه بر تمامی وعده های غذایی، از میان وعده ها و نوشیدنی های هتل نیز بهره ببرید. قطعا یک سفر لوکس را با انتخاب اتاق All تجربه خواهید کرد. هتل های بسیار کمی در ایران هستند که این نوع پذیرایی را ارائه می دهند. برای استفاده از این خدمات بهتر است به کشورهایی مانند ترکیه و امارات سفر کنید. لازم به ذکر است که خدمات All تنها تا ساعت 23 برای شما فعال می باشد. بعضی از هتل ها ممکن است ماساژ و ورزش های آبی را نیز به مسافران ارائه دهند.

خدمات پذیرایی هتل به صورت All
خدمات All

Ultra All Inclusive

با انتخاب یک اتاق UAll منتظر تجربه ی یک سفر بی نهایت لوکس باشید. UAll نیز دقیقا مانند All است با این تفاوت که خدمات UAll به صورت 24 ساعته ارائه می شوند. هر ساعت از شبانه روز که دلتان خواست، می توانید نوشیدنی یا غذای موردعلاقه ی خود را سفارش دهید. هم چنین، ماساژ و ورزش های آبی نیز رایگان است. گاهی این نوع پذیرایی هتل را با Maximum All Inclusive نیز بیان می کنند.

ارزش خواندن دارد...
انواع اقامتگاه که بهتر است بشناسید