امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

تفریحات و سرگرمیجاذبه های گردشگریکیش

کشتی یونانی کیش

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کشتی یونانی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کیش است که غروب های بسیار زیبایی دارد. این کشتی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو به گل نشست و برای همیشه بی حرکت ماند. تلاش های بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی از آب انجام شد اما بی نتیجه ماند. تا هم اکنون علت به گل نشستن این کشتی در پرده ای از ابهام است.

این کشتی هنگام برگشت از ایران به سمت یونان در غرب جزیره به گل نشست و علی رغم تلاش های زیادی که برای بیرون کشیدنش توسط یدک کش هلندی انجام شد از جای خود تکان نخورد. درباره ی علت به گل نشستن کشتی داستان های زیادی وجود دارد.

آخرین مالک آن یک فرد یونانی بوده است. یونانی ها پس از ترک کشتی آن را آتش زده اند.هم اکنون نیز هیچ عنصری غیر ازفولاد در آن به چشم نمی خورد.

کشتی یونانی
کشتی یونانی

کشتی یونانی قدمت چندانی ندارد و فقط بر اثر گذشت زمان فرسوده شده است. اما همین فولاد غول پیکر که پیشینه ی تاریخی چندانی ندارد به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های کیش تبدیل شده و گردشگران را برای ثبت یک عکس یادگاری به این مکان جذب می کند. گذشته از این ها هنگام غروب ، این مکان به زیباترین منطقه ی کیش تبدیل می شود. ترکیب رنگ زرد و نارنجی در کنار آب دریا و هم چنین عظمت کشتی یونانی در کنار این ها خیره کننده است.


امکانات پارک ساحلی کشتی یونانی کیش

  • رستوران و کافی شاپ
  • غرفه های فروش تنقلات
  • ایستگاه کرایه دوچرخه
  • پارک ساحلی
  • شترسواری
  • آلاچیق

پیشنهاد آی سفر

این مکان از معروف ترین جاذبه هایی است که هر کسی که مسافر کیش است ، از آن دیدن می کند حتی اگر مدت زمان سفرش کوتاه باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم تماشای این منظره ی زیبا و با عظمت را از دست ندهید. استفاده از این جاذبه ی تفریحی و گردشگری رایگان بوده و هزینه ورودی ندارد.

کشتی یونانی با جزیره وداع می کند!

کشتی یونانی، این نماد پر از استقامت و محکم جزیره، دارد نفس های آخر خود را می کشد. چندی پیش این کشتی از قسمت میانی شکسته شد و اکنون به تدریج در حال فرورفتن در آب های خلیج فارس است. آن طور که مدیر گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد کیش بیان کرده، هزینه ی مرمت و بازسازی کشتی به قدری بالاست که نگهداری آن را به صرفه نمی کند. ینابراین باید به زودی با این جاذبه ی توریستی بی نظیر کیش، وداع کنیم.

کشتی یونانی در حال غرق شدن
کشتی یونانی در حال غرق شدن

موقعیت کشتی یونانی بر روی نقشه

امتداد جاده ی جهان- ضلع غربی جزیره ی کیش – پارک ساحلی کشتی یونانی

پست های مرتبط
کیشمعرفی هتل ها

هتل آبادگران کیش 3 ستاره

تفریحات و سرگرمیکیش

پیست کارتینگ کیش

کیشمعرفی هتل ها

هتل ستاره کیش 2 ستاره

کیشمعرفی هتل ها

هتل آرامیس پلاس کیش 5 ستاره

ارزش خواندن دارد...
تم پارک آبی اوشن