امکان رزرو آنلاین تور در آی سفر ...

تفریحات و سرگرمیکیش

شهر زیرزمینی کاریز کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

کاریز شهری در دل زمین

کاریز قدمتی 2500 ساله دارد و معماری و هنر ایرانی را نشان می دهد. از ویژگی های بارز این مکان سقف زیبای مرجانی و هوای خنک دائمی آن می باشد.
این قنات که 15 کیلومتر طول دارد از محله ی صفین آغاز شده و تا شهر حریره ادامه می یابد و در امتداد مسیر این قنات چاه هایی نیز وجود دارد.

این قنات دارای قدمتی کهن است و از آن برای هدایت آب های زیرزمینی استفاده می کردند.کاریز امروزه به یک شهر زیرزمینی فوق العاده تبدیل شده که حدود ۱۰ هکتار وسعت و ۱۶ متر عمق دارد.شامل قسمت های مختلف از جمله غرفه های صنایع دستی ، موزه ، سالن های آمفی تئاتر و کنفرانس ، گالری های مختلف و رستوران می باشد.در طول کاریز ۶ پایاب وجود دارد که یکی از آن ها قابل مشاهده است.دارای سقفی مرجانی است که مملو از صدف ها و آبزیانی است که به صورت فسیل درآمده اند.

آب شیرین کاریز از طریق بارندگی فصلی کیش تامین می شود به طوری که آب از مرجان ها عبور کرده و این مرجان ها به عنوان یک صافی عمل می کنند ، سپس وارد یک لایه گل رس (گل مارن) می شود. در طول کاریز شش پایاب وجود دارد. پایاب ها مکانی برای برداشت آب هستند.

کاریز دارای سقفی مرجانی به قطر 7 متر است که زمانی بستر دریا بوده و اکنون شامل بسیاری از فسیل های صدف ها و آبزیان است. از جمله ی آنها می توان به فسیل لاک پشتی اشاره کرد که در 570 سال پیش می زیسته است .

در کاریز موزه ای نیز وجود دارد که در آن مطالعات و اسناد مربوط به فسیل ها و اطلاعاتی از جزیره ی کیش و خلیج فارس به نمایش در می آید.این جاذبه ی گردشگری زیبا با سرمایه گذاری مهندس حاجی حسینی بازسازی شده و با حفظ بخش های سنتی آن ، قسمت های تفریحی نیز به این مجموعه اضافه شده است.

شهر زیر زمینی کاریز کیش
شهر زیرزمینی کاریز کیش

امکانات

  • غرفه صنایع دستی
  • موزه
  • سالن آمفی تئاتر
  • سالن کنفرانس
  • گالری
  • رستوران

پیشنهاد آی سفر

شهر زیر زمینی کاریز کیش آنقدر معروف است وشهرت دارد که حتی اگر روزهای کمی را در جزیره ی کیش اقامت دارید نباید بازدید از آن را از دست بدهید.با تماشای این مجموعه ی تاریخی و تفریحی یک روز بسیار متفاوت و جذاب را در طول سفرتان تجربه خواهید کرد. هم چنین مکان مناسببی برای عکاسی است و می توانید عکس های یادگاری خاصی را در این مکان ثبت کنید.

اطلاعات مجموعه کاریز کیش

زمان بازدیداز شنبه تا جمعه ساعت 9 صبح تا 10 شب
آدرس بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور
هزینه ورودینفری 20 هزار تومان
وب سایت مجموعه WWW.karizkish.com


پست های مرتبط
کیشمعرفی هتل ها

هتل آبادگران کیش 3 ستاره

تفریحات و سرگرمیکیش

پیست کارتینگ کیش

کیشمعرفی هتل ها

هتل ستاره کیش 2 ستاره

کیشمعرفی هتل ها

هتل آرامیس پلاس کیش 5 ستاره